MSP HOME STAGING – KULCS A HATÉKONY INGATLANELADÁSHOZ

Az „Ingatlant eladni másképp is lehet!” a jelmondata a Home Stagingnek, amelynek hazánkban is egyre nagyobb szerepe van a sikeres ingatlanértékesítésben. A módszer hazai meghonosítójával, Dr. Somogyi Patríciával beszélgettünk a Home Stagingről és az általa nyújtotta lehetőségekről.

Hogyan jött az ötlet, hogy a Home Staging módszerrel kezdjen foglalkozni?

Saját lakásomat 2011-ben, a legnagyobb válság kellős közepén szerettem volna eladni. Bár lakberendező voltam, az ingatlaneladásban nem voltam jártas. Sok ismerősöm sajnálkozott, hogy áron alul kell majd megválnom az ingatlanomtól. Ám én elhatároztam, hogy mindent megteszek azért, hogy a legjobban értékesítsem a lakásomat. Interneten rátaláltam a Home Stagingre, amely Amerikában már 40 éve működött és beleástam magam a témába. Gyakorlatilag két hónap alatt kitanultam a módszert.

Közben folyamatosan figyeltem a hazai ingatlanpiac aktuális trendjeit, és kialakítottam a helyes befektetési szemléletmódot, hogy tudjam, mit éri meg a lakásra költenem az eladás előtt. Ebben nagy segítségemre volt, hogy pénzügyekből doktoráltam. Az így felkészített lakásomat aztán sikerült 48 órán belül 10 millió forinttal drágábban eladnom, mint amennyit valaha előzetesen rá kellett fordítanom.

Mivel tudtam, milyen tudatos elhatározás, tanulás és mennyi munka volt a sikeres eladásban, és ösztönöztek azok is, akik a licitálás során lemaradtak a lakásról, lelkesen úgy döntöttem, újra bizonyítok. A forgatókönyv megismétlődött, azóta pedig a kialakult tanácsadói vonal, az ingatlanbefektetések, valamint az elmúlt 2 évben felépített oktatási rendszer mind bizonyította a módszer hatékonyságát.

Mi a Home Staging lényege?

Egy gyakorlatilag eladhatatlan, de legalábbis áron alul eladható ingatlanból jó áron eladhatót varázsolni. A Home Staginget életre hívó legfőbb ok is az volt, hogy száz emberből csupán csak 4 látja meg a terekben a lehetőséget, a többinek meg kell mutatni. Az eladó lakás esetében meg kell találni azt a minimális bútorozottságot, ami a letisztult terekben segít megláttatni az érdeklődő számára a saját leendő belső életterét. A bútorok mellett fontos szerep jut a jól megválasztott dekorációnak is, amellyel még hangulatosabbá varázsolhatjuk a helyiségeket. Ha ez sikerül, akkor általában 30 napon belül akár 10-30 %-kal magasabb áron kel el az ingatlan, mint a módszer alkalmazása nélkül.

Sokan csak legyintenek, hogy könnyű úgy, hogy előtte több százezret fordítunk a lakásra.

Pedig a legtöbb esetben elég az elhatározás, a tudatosan ráfordított idő, energia, és az ingatlan értékének maximum 5%-ának megfelelő összeg befektetése. A hozzám fordulóknak az első tanácsom, hogy kezdjenek alapos lomtalanításba és rendrakásba. Célszerű az évek alatt felhalmozott holmik legalább 70 %-ától megszabadulni az értékesítés előtt. A maradék 90 %-át pedig össze kell csomagolni, mert arra a lakáseladás időszakának 2-3 hónapjában nem lesz szükség. Az ilyen és ehhez hasonló megtapasztalások álltak össze egyfajta tudásesszenciává.

Ezért is lépett tovább, hogy az e téren felhalmozott tudást átadhassa az Akadémián keresztül?

A Home Stagingnek sok szintje van. Attól kezdve, hogy szanálj, csinálj teret, fényt a lakásban a minimál bútorozottság mellett, a professzionális szintig. Mivel a célom már korábban is az volt, hogy a módszer terjedésének köszönhetően a hazai ingatlanhirdetéseket minőségivé tegyem, 2014 végén úgy döntöttem, hogy megszervezem a Home Staging képzéseket. Így megoszthattam a felhalmozott ingatlanfelkészítési tapasztalataimat, ezzel az egyetemi tanári pályám más úton ugyan, de folytatódhatott, és kiélhettem a tudásátadás iránti igényemet is.

A kezdő Home Staging Workshop keretében biztos elméleti alapok mellett azonnal hasznosítható gyakorlati tudást nyújtunk, ami magabiztossá tesz a saját lakás eladásában. Aki ennél többre vágyik, az mélyítheti a tudását a haladó workshop segítségével.

Aztán tavaly útjára indítottam az Akadémiát is, ahol már szakmaként tanulhatják a hallgatók a módszert, leendő szakértőink a lakberendezésen kívül ingatlanpiaci– és befektetési-elemzéssel, pénzügyi és marketing ismeretekkel is gazdagodnak a folyamatos gyakorlati képzés mellett.

Jól gondolom, hogy a Home Staging segíthet az ingatlanosoknak is?

Mindenképpen, hiszen a módszerrel dolgozók célja, hogy minőségi lakásokkal és hirdetésekkel árasszák el a piacot. Márpedig a statisztikák szerint az elmúlt években az eladott lakások több mint 70%-a jó vagy nagyon jó állapotú volt! Ezt az új lakáseladási lehetőséget egyre szélesebb körben ismerik fel az ingatlanosok is. A gyors és sikeres eladás elégedett ügyfelet eredményez, annál pedig nincs jobb reklám a piacon.

Jelentkezzen be vagy regisztráljon a kedvencekhez mentéshez!
A következők is érdekesek lehetnek